.

KIRMIZI PİYANO KİTAP YORUMU



Kitap Adı: Kırmızı Piyano
Özgün Adı: Black Mad Wheel
Yazarı: Josh Malerman
Yayınevi: İthaki


Kusurlu mükemmeldi. Mükemmel olduğu kadar kusurları vardı. Bu yazar gerilimin kralı olabilir. Okuduğum üç kitabında olduğu gibi Kırmızı Piyano'da da gerim gerim gerildim. Her şey o kadar iyi tasvir edilmişti ki gözünüzün önünde rahatlıkla canlandırabildim. Gündüz vakti ilk 100 sayfasını okuduğumda pek de etkilendiğim söylenemezdi. Ancak gece okumaya başladığımda tüylerimin diken diken olduğunu hissettim. Özellikle ışıklar kapalıyken telefonunuzun flaşıyla bu kitabı okuyorsanız beklediğinizden çok daha fazla gerileceksiniz eminim.

Karakterler her ne kadar iyi oluşturulamamış olsa da yine de idare ederdi. Bu kitapta karakterlerden daha çok olaylar ön plandaydı. O yüzden hiçbir karakter hakkında yorum yapamayacağım. Baş karakter de yan karakter de aynı konumdaydı benim için.


Kitabın konusunu yazar Kafes'te olduğu gibi yine mükemmel seçmiş. Kafes kitabındaki karakterlerimiz ne olduğu bilinemeyen gördükleri şey yüzünden öldükleri için gözleri bağlı dolaşıyordu. Kırmızı Piyano'da ise karakterlerin duydukları ses onlara işkence ediyordu. Ancak Kırmızı Piyano ne yazık ki Kafes'in üstüne çıkamadı. Kafes kadar mükemmel olabilmesi için birkaç fırın ekmek daha yemesi gerek sanırım. Yazarın okuduğum bir diğer kitabı Gölün Dibindeki Ev ise tam bir fiyaskoydu. Ondan bahsetmek istemiyorum bile. Bir sıralama yapmam gerekirse, en çok beğendiğimden en az beğendiğime doğru: Kafes-Kırmızı Piyano-Gölün Dibindeki Ev.

Kitabın dili gayet basit olmasına rağmen alışmam biraz zor oldu. Kitap beni bir süre içine çekemedi. O sürükleyiciliği yakalayamadım. Derkeeen bir de baktım ki gerilmeye ve korkmaya başlamışım.


Genel itibari ile güzel bir kitaptı. Tansiyonu yüksek bir kitap olduğu söylenemez ama her şeye rağmen güzeldi. En yukarıda yazarın gerilimin kralı olduğunu söylemiştim. Bu arada kraliçesi de Jennifer McMahon :D

Bu arada yazar diğer kitaplarından farklı olarak olayı farklı bir zaman diliminde ele almış. Yanlış hatırlamıyorsam olay 1900'lü yılların sonunda geçiyordu.


KONUSU:

The Danes isimli müzik grubunun bir sonraki parçaları için yoğun bir çalışma döneminde olduğu sırada Amerikan ordusundan bir general onlara hiç beklenmedik bir teklifle gelmişti. Generalin söylediğine göre Afrika'da bulunan bir çölde nükleer silahları bile alt edecek kaynağı bilinmeyen bir ses bulunmuştu. The Danes üyelerinden istedikleri şey ise Afrika'nın çöl kumları arasına gidip o sesin kaynağının ne olduğunun bulunmasıydı. Hiç beklenmedik bir yolculukla yolları Afrika'ya düşen grubun üyeleri ne gibi bir işe bulaştıklarından haberdar değildi.

Kitaba puanım 7

Sağ tarafta yer alan "İzle" butonuna tıklayarak blogumu takibe alırsanız mutlu olurum :)
Illuminae kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Seni Ben Uydurdum kitap yorumunu okumak için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Beni Instagram hesabım olan @haveyoumetmyblog 'dan takip etmek için BURAYA tıklayabilirsiniz.
Haveyoumetmyblog Haveyoumetmyblog Author

Hakkımda

Selam, ben Emirhan! Blogumla tanıştın mı? Burası benim kitap eleştirileri, dizi/film önerileri yaptığım, yeri geldiğinde ise bazı konularda fikirlerimi sunduğum bir blog. Bloguma göz atmaya hazır mısın?

Blogu Takip Et (Yeni)

Blogumda Ara

Instagram Hesabım

Etiketler

Haveyoumetmyblog

Translate

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *